קופות החולים במדינת ישראל הם גופים ציבוריים הבאים לתת שירותי בריאות לציבור האזרחים והתושבים של מדינת ישראל. מאחר ומדובר בגוף ציבורי הוא עומד תחת עינה הבוחנת של הממשלה, ראשי כל חבר בקופת חולים להגיש תלונה על שירותי הקופה או ליקויים ותקלות.
זכאות זו באה מתוקף חוק הביטוח בריאות הממלכתי משנת 1994, אשר קבע כי כל קופת חולים חייבת לקבוע בתקנון שלה את הדרכים בהם ניתן להגיש תלונה על קופת החולים. לשם כך, כל קופת חולים מינתה נציב תלונות על מנת שיוכל לטפל בתלונות של המבוטחים בקופה.למי ניתן להפנות את התלונה על קופת החולים?
נציב קבילות משרד הבריאות
נציב הקבילות הוא אדם אשר קיבל מינוי מטעמו של משרד הבריאות לשם בדיקת תלונות על קופות החולים. לנציב הקבילות של משרד הבריאות יש סמכויות ממבקר המדינה, ועל כן, הוא ראשי לדרוש מקופות החולים כל מסמך או מידע לצורך בירור התלונה. על הנציב חלה האחריות להביא בפני קופת החולים את התלונה ולבקש מהם הסבר והזדמנות להשיב על התלונה. הנציב מדווח למנכ"ל משרד הבריאות על כל תלונה שהוגשה. כתוצאה מגילויי של ליקויים במהלך בדיקת תלונה, ראשי הנציב ליזום תיקונים לחוק הבריאות.
כתובת מייל לפנייה בנושאים הקשורים לחוק הבריאות [email protected]כתובת מייל לפנייה בנושאים שאינם קשורים לחוק הבריאות [email protected]
נציב קבילות הציבור של קופות החולים
מתוקפו של חוק הבריאות הממלכתי לכל קופה יש נציב קבילות ציבור אשר מקבל אליו כל תלונה של חבר בקופה. כל מבוטח יכול להגיש תלונה על הקופה בה הוא חבר. לכל קופת חולים יש נציב קבילות ציבור משלה, האחראי על קבלת כל התלונות מחברי הקופה. על הנציב חלה החובה לבדוק כל תלונה ותלונה ולספק תשובה ומענה למתלונן.בית משפט
לפי החוק כל אדם רשאי לפנות לבית המשפט לצורך הגשת תלונה על קופת החולים בה הוא חבר, ואילו לקופה אין שום אפשרות למנוע זאת או להגביל את זכותו של המבוטח מלפנות לבית המשפט. כדאי לדעת כי חובתה של המדינה להעניק סיוע משפטי לאדם המעוניין לתבוע את קופת החולים בה הוא חבר בבית הדין לעבודה.
על מה ניתן לפנות לנציב התלונות?
ניתן לפנות לנציב התלונות בכל מקרה בו המבוטח מרגיש כי הפלו אותו מקבלת טיפול, מנעו ממנו קבלת טיפול, התייחסו אליו בצורה בלתי הולמת, פגמים או בעיות שהתגלו למבוטח וגם על מגוון שירותים ותרופות שאינם נכללים בסל הבריאות הממלכתי.איך פונים לנציב התלונות?
במשרד של כל קופת חולים ימסרו לכם את אפשרויות הגישה לנציב התלונות של הקופה, כמו כן, באתרי האינטרנט של קופות החולים מופיעים כל פרטי ההתקשרות אל נציב התלונות.
לצורך הגשת התלונה יש לנסח מכתב אשר בו מפורטים כל פרטי המקרה, פרטים מזהים לגבי הצוות הרפואי שטיפל במבוטח. במידה ויש מסמכים רלוונטיים, יש לצרף אותם.עם הגעת התלונה אל נציב הקבילות של קופת החולים, חלה עליהם החובה לבדוק את מקרה התלונה, לטפל בה, ולהשיב למתלונן.
ישנם ארגונים שונים, כמו, חברים לרפואה, קרן דולב לצדק רפואי ושקל עמותות וארגוני סיוע לחולים – אשר ייסעו לאלו המעוניינים בהגשת תלונה לקופת החולים. במידה והתגובה של קופת החולים מתעכבת, או שהוגשה תשובה שאינה מספקת את המבוטח, הוא ראשי לפנות לנציב קבילות הציבור של משרד הבריאות. למידע נוסף בנושא: רשלנות רפואית בקופות חולים
היום משעה 17:00 ועד תלונה זו אני מתקשרת לסמייל נמצאת בהמתנה למענה הקולי מס' פעמים ואיני יעולה לדבר עם אף אחד עד שהטלפון מתנתק.
האם אתם מודעים לתופעה זו אם כן צריך לשנות את שיטת המענה הקולי והתגובה של נותני השירות
כשצריכים אותכם אתם לא שם לעזור לנו
אשמח מאוד לקבל תשובה בנידון.
מדובר בקופת חולים כללית רוטשילד
במשך שעה שלמה אני מנסה ליצור קשר בזמן הפעילות משעה 11:00 עד 12:00 , בתאריך 15/7/12 בזמן זה נעניתי פעמיים אך מייד ניתקו לי את הטלפון בפנים מבלי שהספקתי להוציא מילה אחת מהפה , אני מניח שמענה היה רק כדי לנתק אותי , במשך השעה גם נותקה לי השיחה מבלי מענה , לאחר שעה שלמה ואינספור ניתוקים המזכירה האלקטרונית מודיעה שהמשרד סגור בשעות אלה , על פי בירור שערכתי המזכירה במשרד שמה הוא אנה אקרמן
לפי החוק כל אדם רשאי לפנות לבית המשפט לצורך הגשת תלונה על קופת החולים בה הוא חבר, ואילו לקופה אין שום אפשרות למנוע זאת או להגביל את זכותו של המבוטח מלפנות לבית המשפט. כדאי לדעת כי חובתה של המדינה להעניק סיוע משפטי לאדם המעוניין לתבוע את קופת החולים בה הוא חבר בבית הדין לעבודה
קופת חולים מאוחדת מונעת טיפולים שרופא מומחה מבקש לעשות !
תגובת המירפאה אולי תוותר זה לא כול כך חשוב .יש קושי רב לקבל טופס 17 למרות שביטוח לאומי
הכיר בעברים שניפגעו לפי סעיף 86 לחוק הבריאות
כמה זמן נחשב לסביר כדיי לקבל תשובה על תלונה שנשלחה בפקס לפניות הציבור בקופ'ח כללית.מפני שבזמן המתנה היחס במרפאה מקומית אינו ראוי יחס מזלזל .לא מקצועי.
קופת חולים כללית- פניות הציבור לא מתייחסים השירות שלהם לא מקצועי ואינו מגלב הבנה כללית מונעת טיפולים שרופא מומחה מבקש לעשות לא מאשרים טופס 17 בקרוב אני מעלה כתבה ב-YNET וניראה מה יש להם להגיד על כך
גם הרופאים שלהם לא מתייחסים באופן מקצועי ואו אנושי במילה אחת זלזול ואני בדרך לתבוע אותם. על רשלנות רפואית
אבי בן 84 ביצע בחודש פברואר טיפול בגלי רדיו במרפאת הכאב של בית חולים קפלן, טיפול שהעמיד אותו על הרגליים לשלשה חודשים,רופאי קפלן המליצו על שלשה טיפולים כאלו כל שלש/ארבע חודשים, אך בקופת חולים כללית מסרבים לתת טופס 17 נוסף לביצוע חוזר לטיפול זה במרפאת הכאב של בית חולים קפלן ולמרות המלצתם ולמרות המלצה נוספת של הרופא האורטופד שלו ורופא המשפחה.
כרגע אבי שוכב פגר בבית ואנו נמצאים בחוסר אונים. אטימות משוועת לאדם ששילם במשך 80 שנה וכשזקוק להם זורקים אותו לאשפתות.