זקוקים לרופא באופן מיידי? רופא אונליין? צ'אט עם רופא? כיום זה אפשרי, לפחות במרבית קופות החולים בישראל.
וידאו צ'אט עם רופא בקופת חולים כללית
קופת חולים כללית נחשבת לאחת המובילות באימוץ טכנולוגיות חדשניות. שירות של וידאו צ'אט מקובל בכללית בראש ובראשונה כאשר המרפאות סגורות (מחוץ לשעות הפעילות), אך יש עוד כמה שירותים מתקדמים הזמינים בכל עת.במידה ומרפאת הילדים סגורה, מעמידה קופת החולים שירות של צ'אט אונליין עם רופאי ילדים מומחים. שירות זה הינו ייעודי לילדים בכל גיל. מדובר בשירות שנקרא "רופאי ילדים אונליין" והוא מאויש על ידי מיטב רופאי הילדים המועסקים במרכז הרפואי שניידר לרפואת ילדים.
במהלך הייעוץ ניתן להבין האם מצבו של הילד מחייב פניה לחדר המיון או שניתן להמתין ללא חשש לפתיחת המרפאה. לא מדובר אך ורק בשירות וירטואלי, במידה וצריך, ניתן לקבל הפניה לחדר מיון ואפילו – מרשם. שעות הפעילות של שירות זה – החל מ-8 בערב ועד 6 בימי חול וביום שישי – החל מ-1 בצהריים.שירות צ'אט עם רופא הילדים ניתן בחינם לחברי הכללית, אך גם למבוגרים מגיע רופא אונליין. ניתן לקיים שיחת ווידאו וצ'אט עם רופא משפחה. הייעוץ נעשה באמצעות מכשיר נייד כמו סמרטפון או טאבלט, או במחשב המחובר למצלמה. שעות הפעילות – מ-8 בערב ועד לחצות, בכל יום. ניתן לקבל מרשם (מוכר בבתי המרקחת) או הפניה להמשך טיפול. השירות – ללא עלות.
וידאו צ'אט עם רופא בקופת חולים מכבי
קופת חולים מכבי השקיעה גם היא משאבים ניכרים בטכנולוגיות מתקדמות הכוללות אפליקציה ועלון מידע דיגיטלי לצד אתר האינטרנט הוותיק. תחת מעטפת השירות וידאו צ'אט ניתן למצוא למשל אפשרות לייעוץ בשיחת ווידאו עם רופא הילדים.השירות ניתן על ידי רופא הילדים הקבוע, ואם איננו זמין, יתקבל על ידי רופא ילדים אחר. השירות ניתן כאשר המרפאה סגורה ופועל במקביל למוקד הילדים הטלפוני, המאויש בצוות של רופאים ואחיות.
דרך נוספת שמציעה מכבי למבוטחיה (המבוגרים) היא פניה לרופאים באמצעות האפליקציה, אונליין. באפליקציה ניתן להזמין מרשמים, לבקש הפניות, לקבל אישור לימי מחלה או להפנות שאלות ולקבל טופס 17.וידאו צ'אט עם רופא בקופת חולים לאומית
לקופת חולים לאומית מוקד טלפוני רפואי, הפועל במתכונת של עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. לשירות וותיק זה הצטרף לאחרונה שירות "רופא משפחה וילדים אונליין". בכך, סוגרת הקופה את הפער שהיה בינה לבין חלק מקופות החולים האחרות.
שירות הצ'אט ניתן באמצעות אתר הקופה או באפליקציה ואיננו מיועד למקרי חירום כי אם כייעוץ כללי, בנושאים רפואיים שאינם דחופים. בשירות זה ניתן לא רק לקבל יעוץ אלא גם להזמין מרשמים, מסמכים רפואיים, הפניה לבדיקות ולמכונים. השירות – ללא תשלום.וידאו צ'אט עם רופא בקופת חולים מאוחדת
שירות מקוון במאוחדת הינו שירות חינמי, בדומה למקובל ביתר קופות החולים. יחד עם זאת, כיום שירות מסוג צ'אט לא ניתן על ידי רופא כי אם על ידי נציגי שירות ובכך – מדובר בשירות שאיננו רפואי באמת. שעות הפעילות על פי פרסומי הקופה הינם ימים ראשון עד חמישי מ-9 בבוקר עד 7 בערב.
פתיחת צ'אט עם הנציג נעשית דרך עמוד הבית הרגיל של אתר הקופה. השירות מאפשר להזמין תור, לקבל מידע על ביטוחים – הן משלימים והן לצורך נסיעות לחו"ל וכך קבלת מידע כללי. בשלב זה, בשורה נרשמת במסגרת הקופה בשירות אונליין ייחודי, של קבלת ייעוץ נפשי. זהו למעשה טיפול פסיכולוגי בשיחת וידאו בפגישות של כ-45 דקות כל אחת.